U državi s više od 50 marina, 17000 vezova, 51000 stranih brodova, 40% svjetskog charter tržišta i nešto manje od 5000 charter plovila, osiguranje je izuzetno važno pitanje.
Udruženje nautike - Grupacija charter djelatnosti HGK, Odvjetničko društvo Ljubenko & partneri i Croatia osiguranje organizirali su stručni skup Osiguranje chartera i marina.
Sudionici su bili osiguratelji, brokeri, zastupnici osiguranja, charter društva, koncesionari marina i vlasnici plovila na teme vrste osiguranja za nautički sektor.
Glavni govornici su bili predstavnici chartera Zlatko Vodanović, Paško Klisović, Đek Šurija i predstavnik marina Sean Lisjak.
U Registru brodica Republike Hrvatske do prije tri godine registrirano je bilo preko 129.000 brodica. Danas je ta brojka pala na 102.000 brodica. Brisani su zbog neplaćanja naknada.
Obvezno osiguranje moraju imati sva plovila preko 15 kw. Osiguravajuća društva godišnje prikupe oko 6 milijuna eura na premijama obveznog osiguranja. Prosječna premija iznosi oko 100,150 eura. Srećom, jako malo je slučajeva kada se isplaćuju štete po polici.
Za charter industriju puno su važnije druge vrste osiguranja, dobrovoljna osiguranja: kasko polica osiguranja, osiguranje za štete počinjene trećim plovilima i posadi tih plovila, za izmaklu dobit vlasnika broda, za odgovornost iz djelatnosti charter plovila, za charter kao brodopopravljača, ali i druga osiguranja prema dogovoru s osiguravateljem.
Charter gost može sebi dodatno osigurati osiguranje pologa/kaucije, osiguranje vlastite odgovornosti, osiguranje otkaza putovanja, osiguranje nezgode/smrti.
Skiperi mogu ugovoriti osiguranje za nematerijalne štete trećih osoba, na štete prema trećim plovilima, za štete na plovilu chartera.
Marine imaju dvije vrste osiguranja. Osiguranje odgovornosti marine iz njene djelatnosti i osiguranje imovine marine.